Opintojakson kehittäminen vertaispalautteen avulla

Karin Kallis
Eija Kärkinen
Lasse Penttinen
Anne Prest
Aki Suokko

Lukuvuonna 2025–2026 Centria-ammattikorkeakoulussa tarjottiin ensimmäistä kertaa opettajille mahdollisuus saada vertaispalautetta pedakehittäjiltä yhdestä omavalintaisesta opintojaksosta. Pedakehittäjinä toimivat kyseiseen tehtävään valitut Centrian opettajat, jotka mentorin roolissa antoivat rakentavaa palautetta kullekin opettajalle omavalintaisen opintojakson Itslearning-työtilasta. Palautteen tarkoituksena oli kehittää opintojaksoja pedagogisesti toimivampaan suuntaan. Palaute annettiin kirjallisesti ja suullisesti yhteisen arviointilomakkeen pohjalta. Palautetilaisuus oli keskustelunomainen, eikä kyse ollut arvioinnista.

Jatka lukemista ”Opintojakson kehittäminen vertaispalautteen avulla”

”Kirjasto on kampuksen sydän” – AMK-kirjastojen kansallisen käyttäjäkyselyn tuloksia Centria-kirjastossa

Teksti "Kirjasto" kirjahyllyn päällä.

Marjo Pekola
Tomi Virtanen

Teksti "Kirjasto" kirjahyllyn päällä.

Ammattikorkeakoulukirjastojen yhteinen kansallinen käyttäjäkysely toteutettiin keväällä 2025. Kyselyn tarkoituksena on kehittää ja parantaa kirjastopalveluita vastaamaan eri asiakasryhmien tarpeisiin. Kirjasto saa erityisesti käyttäjien antamista kehitysehdotuksista tietoa siitä, mihin suuntaan palveluita tulee kehittää.

Jatka lukemista ””Kirjasto on kampuksen sydän” – AMK-kirjastojen kansallisen käyttäjäkyselyn tuloksia Centria-kirjastossa”